A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar Reklámszövetség digitális tagozata, az IAB Hungary rendezvényén segítette a reklámipar szereplőit az influenszer marketingre vonatkozó jogi elvárások megértésében.

A Gazdasági Versenyhivatal Fogyasztóvédelmi Irodájának vizsgálója, dr. Forrai-Molnár Fruzsina panelbeszélgetés keretében ismertette a hatóság elvárásait a digitalis reklámpiac szereplőinek 2022. november 30-án az IAB Cafe „GVH Influencer marketing tájékoztató újratöltve – Hogyan csináljuk mostantól? című rendezvényén.

A versenyhatóság nemrég megújult, influenszer marketingről szóló tájékoztatója eleve a piaci szereplők (vállalkozások, közvetítő- és reklámügynökségek, véleményvezérek) önkéntes jogkövetésének támogatását szolgálja, a GVH pedig ezzel párhuzamosan– ahogyan a tájékoztató megújítása során – a publikálását követően is aktív szakértői támogatást nyújt az érintetteknek.

A véleményvezérek által közzé tett marketingtartalmakkal kapcsolatos kritériumok lényege, hogy a fogyasztók egyértelműen, jól észlelhetően és hangsúlyosan felismerhessék, ha azokat ellenszolgáltatás fejében tették közzé. Ennek hiányában ugyanis független, semleges véleményként kezelhetik a reklámcélú influenszer-posztokat. A GVH útmutatója gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák szemléltetésével mutatja be, miként lehet jogszerűen eleget tenni a fogyasztók tájékoztatását biztosító elvárásoknak, például egy kizárólag írásos szöveget tartalmazó, vagy épp egy videósposzt esetében. Az útmutató így a mindennapi gyakorlatban felhasználható, közvetlen és részletes támogatást nyújt az influenszerekkel hirdető vállalkozásoknak, a közvetítő- és reklámügynökségeknek, illetve maguknak a véleményvezéreknek is.