Egy olyan anonim információs csatorna, amelynek zárt rendszere lehetőséget biztosít arra, hogy a Gazdasági Versenyhivatal munkatársaival bárki anonim módon osszon meg információkat vélt vagy valós versenyjogi jogsértésre alkalmas versenykorlátozó megállapodások tekintetében. A Kartellchat anonim jellegére tekintettel a Gazdasági Versenyhivatal munkatársai annak használatával összefüggésben nem kezelik a felhasználók személyes adatait.
FONTOS!
A Kartellchat alapvetően információforrás a Gazdasági Versenyhivatal számára. A Kartellchatre-re feltöltött információk, dokumentumok nem kötelezik a Gazdasági Versenyhivatalt a Tpvt. szerinti panaszos, bejelentéses, vagy versenyfelügyeleti eljárás lefolytatására.
Amennyiben az üzenet egyéni jog- vagy érdeksérelem orvosolására irányul és az adott bejelentés tekintetében a Gazdasági Versenyhivatal előtti eljárásban a bejelentő ügyfélképességgel rendelkezne, azonban az eljárást lezáró döntés bírósági felülvizsgálatát nem kérte a bíróságtól a Tpvt.-ben rögzített határidőn belül, az üzenet érdemi vizsgálat nélkül zárásra kerül. A chat nem a konkrét ügyben ügyfélképességgel rendelkező személyek jogérvényesítésének a helyettesítésére szolgál.
Rövid regisztráció keretében egy felhasználói név és egy jelszó segítségével bárki tud saját chat felhasználói fiókot regisztrálni. Ezt követően minden kommunikáció ezen, saját chat fiókon keresztül történik. Fontos a felhasználónév és jelszó megjegyzése, mert ezt követően csak ezzel lehet belépni a létrehozott fiókba. Bár az „elfelejtett jelszó” funkció működik, a rendszer csak a megadott e-mail címre küldi ki az új jelszót, az e-mail cím ebben az esetben sem kerül eltárolásra. Amennyiben az e-mail címet nem tudja megadni, úgy új fiók létrehozása szükséges.
A felhasználó a bejelentkezést követően az „Új téma” gombra kattintva írhat üzenetet és csatolhat mellékletként file-t, maximum 10 MB méretben.
Az adott felhasználó által, egymástól eltérő tárgyban folytatott beszélgetések a témák szerint elkülönülnek, így amennyiben a már korábbi csevegéstől eltérő tárgyban kíván üzenni, akkor minden esetben „Új téma” megkezdése szükséges.
Figyelem!
Tekintettel arra, hogy a felhasználó anonim módon jelentkezik be a Kartellchat-be, külön értesítést a válaszról nem kap, az üzenetek követése – azaz, hogy az üzenetre érkezett-e válasz a Gazdasági Versenyhivataltól – a felületen történő ismételt bejelentkezéssel ellenőrizhető. Fontos a kapott felhasználónév és jelszó megjegyzése, mert ezt követően csak ezzel lehet belépni a létrehozott fiókba.
A chat zárt felületként működik, csak a Gazdasági Versenyhivatal kijelölt szakemberei férnek hozzá a beszélgetésekhez. A chatelők (üzenetküldők) a Gazdasági Versenyhivatal kijelölt munkatársával kerülnek kapcsolatba.
A chat használata (regisztráció, kommunikáció) napi 24 órában biztosított minden adatközlő számára. A Gazdasági Versenyhivatal munkatársai a chat-kommunikációban munkanapokon 8-17 (pénteken 8-14) óra között vesznek részt.
Nem. Minden felhasználó csak a saját fiókjában kezdeményezett és folytatott csevegéseket láthatja. A felhasználók csak üzenetküldési, üzenetolvasási és file feltöltési jogokkal rendelkeznek a felületen.
A Tpvt. 11. § (1) bekezdése szerint tilos a vállalkozások közötti megállapodás, amely a gazdasági verseny megakadályozását, korlátozását vagy torzítását célozza, vagy okozhatja. Ez jellemzően lehet:
Amikor a versenytársak rögzítik áraikat, vagy az ár egyes elemeit, ha minimális árakat vagy standard árszámítási képletet határoznak meg, ha döntenek a különböző termékek között alkalmazandó árkülönbségekről, ha egységesítik, vagy éppen megszüntetik az árkedvezményeket,
Amikor a versenytársak a piac valamilyen felosztásáról állapodnak meg valamilyen kritérium alapján, történjen ez akár földrajzi terület, idő, termék vagy meghatározott ügyfélkör szerint,
Ha a vállalkozások a megtermelt/értékesített mennyiségben vagy kapacitásaikban, illetve ezek korlátozásában állapodnak meg,
Versenytárgyalásokon, közbeszerzési eljárásokon és más pályázatokon való – versenytárs ajánlattevők közötti – összejátszás,
Stratégiai, különösen a jövőre vonatkozó információk (pl. tervezett árazás, tervezett stratégiai lépések, stb.) megosztása versenytársakkal, versenytársak között,
Versenytársak közötti szakmai találkozó, ahol egy új jogszabály kapcsán követendő jövőbeli magatartásokról, stratégiákról egyeztetnek a felek,
Viszonteladók számára kötelezően alkalmazandó fogyasztói árak vagy minimum árak meghatározása és előírása, vagy ajánlott fogyasztói árak alkalmazásának kikényszerítése,
Internetes viszonteladás teljes tiltása vagy korlátozása a viszonteladók számára.
A bejelentésnél kiemelten fontos, hogy a Tpvt. szerinti bejelentő már a bejelentésben rendelkezésre bocsásson minden olyan tényt, adatot, információt, amely alapján az érdemi vizsgálat lefolytatható. A Kartellchat esetében a Gazdasági Versenyhivatal kijelölt munkatársával folytatott kommunikáció keretében a bejelentésre tekintettel a folyamat célirányos lehet.
A bejelentőt a Gazdasági Versenyhivatal tájékoztatja a bejelentésre tekintettel megtett intézkedésekről, a chat esetében visszajelzést nem, vagy csak indokolt esetben ad a Hivatal.
Panasz esetében a Gazdasági Versenyhivatal abban az esetben jelez vissza a panaszosnak, amennyiben a panaszos beazonosítható és a panasz alapján versenyfelügyeleti eljárás indult. Ezzel ellentétben a chat egy olyan, információ bejelentésére szolgáló csatorna, ahol az anonimitás a rendszer funkciójához igazítva, a bejelentő (felhasználó) részére teljes mértékben biztosított.
állásfoglalási és mentesülési kérésekben,
a Tpvt. 11. §-án kívüli egyéb versenyjogi jogsértésekben, valamint
a Gazdasági Versenyhivatal hatáskörébe nem tartozó kérdésekben.
Fontos!
Senki sem szereti, ha kéretlen (spam) üzenetekkel árasztják el, ez az oldal sem ezt a célt szolgálja. Az ilyen jellegű üzeneteket és az ahhoz kapcsolódó felhasználót azonnal kizárjuk. A nyilvánvalóan rosszhiszemű, döntően valótlan információt közlő üzeneteket és az ahhoz kapcsolódó felhasználót azonnal kizárjuk!