A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Igazságügyi Minisztériummal, az Európai Bizottsággal és a kereskedelem szereplőivel közösen, online workshop keretében járja körül az akciótartás szabályainak szigorodása óta eltelt időszak tapasztalatait.

2022. május 28. óta minden hazai kereskedőnek egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetniük az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottan mérlegelhessék az akciós ajánlatokat. A nemzeti versenyhatóság 2023. április 27-én „Árkommunikációs gyakorlatok az online térben az árfeltüntetésről szóló irányelv, illetve az árrendelet módosítását követően” címmel, online workshop keretében vizsgálja meg a tavaly bevezetett, a korábbinál szigorúbb szabályozás hatásait és eredményeit. A félnapos rendezvényen a GVH szakértői mellett a fogyasztóvédelmi hatóság szakmai irányításáért felelős Igazságügyi Minisztérium, az Európai Bizottság Jogérvényesülési és Fogyasztópolitikai Főigazgatósága, a hazai kereskedelmi érdekképviseletek, illetve az ügyvédi szakma képviselői osztják meg tapasztalataikat egymással és az érdeklődőkkel.

A GVH a jogszabály-változásokat követően tavaly egy átfogó gyorselemzés (ún. sweep) keretében vizsgálta át, hogy egy mintaként kiválasztott, gyakori árleszállításokat és kupon-akciókat tartó szektor szereplői – a ruházati termékeket forgalmazó hazai webshopok – milyen lépéseket tettek a fogyasztók megfelelő tájékoztatásáért. A gyorselemzés eredményei alapján a hatóság több javaslatot fogalmazott meg a kereskedők felé, amelyeket egy edukációs videóban foglalt össze. A videó közérthető módon, pozitív és negatív példákon keresztül mutatja be a megújult jogi követelményrendszert, segítséget nyújtva a vállalkozások számára a jellemző árfeltüntetési problémák kiküszöböléséhez.