Nyomtatható verzió PDF formátumban

Vj-116-017/2009.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a Szecskay Ügyvédi Iroda által képviselt (eljáró ügyvédek: dr. Sz. A., dr. B. G.) L'ORÉAL Magyarország Kozmetikai Kft. (Budapest) ellen a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló többször módosított 1996. évi LVII. törvény és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény alapján indult eljárásban - nyilvános tárgyaláson - meghozta az alábbi

határozatot.

1) A Versenytanács megállapítja, hogy a L?ORÉAL Magyarország Kozmetikai Kft. magatartása a 2009. január 1. és 2009. május 1. között az egyes kommunikációs eszközein hirdetett alábbi állításai tekintetében nem ütközik a törvénybe:

  • Biotherm Aquasource Biosensitive "Látható hatékonyság a bőrérzékenység 5 tünetén" "A nők 60%-ának, saját bevallása szerint érzékeny a bőre.*", "Az 1. bőrstabilizáló hidratáló arcápoló növényi eredetű Omega 3 és 6 zsírsavakkal és 5000 liter forrásvíz** nyugtató hatásával.", "A bőrérzékenység jelei 81%-kal csökkennek",

  • Revitalift "A ráncok csökkenek: a nők 87%-ánál*",

  • Vichy Cellu Metric "A Vichy felfedezése a narancsbőr elleni beavatkozás olyan karcsúsító eljárás, amely igazodik a szervezet anyagcsere-folyamataihoz éjjel és nappal."

2) A Versenytanács megállapítja, hogy az eljárás alá vont tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az egyes kommunikációs eszközein megjelent alábbi állítások alkalmazásával:

  • Vichy Liftactiv CxP

    • "Látható átalakulás már a 4. naptól kezdve.**" 2009. január 1-19., valamint január 25. és február 8. között sugárzott televízió-reklám,

    • "Látható átalakulás már a 4. naptól kezdve.** Az arcbőr újra feszes lesz, a ráncok visszahúzódnak", "Már a 4. naptól kezdve: feszesebb bőr a nők 88%-ánál" valamint "Már 1 hónap után: simább bőr a nők 82%-ánál" 2009. januári nyomtatott sajtóban megjelenő reklám,

  • Revitalift:

    • "A bőr feszesebb: a nők 96%-a szerint**", valamint a "A bőr fiatalabbnak látszik: a nők 90%-a szerint**" 2009. januári nyomtatott sajtóban megjelent hirdetés (SP és DP változat),

  • Vichy Cellu Metric:

    • "A 2× gyorsabb eredményekért.*" 2009. márciusi ill. áprilisi nyomtatott sajtóhirdetés,

    • "14 napos beavatkozás rögzült narancsbőr ellen, Klinikailag bizonyított eredmények 14 nap alatt**, Gödröcskés bőrfelszín: - 20%, Comb felső és középső része: -1cm" 2009. márciusi ill. áprilisi nyomtatott egyoldalas sajtóhirdetés (SP) olyan verziója, amely a Vichy Lipo Metric elnevezésű terméket is tartalmazza.

A Versenytanács kötelezi az eljárás alá vontat 5.000.000 Ft (azaz Ötmillió forint) bírság megfizetésére, amelyet a határozat kézhezvételétől számított harminc napon belül a Gazdasági Versenyhivatal 10032000-01037557-00000000 számú bírságbevételi számlája javára kell megfizetni.

A határozat felülvizsgálatát a kézhezvételtől számított harminc napon belül a Fővárosi Bíróságnak címzett, de a Gazdasági Versenyhivatalnál benyújtható vagy ajánlott küldeményként postára adott keresettel lehet kérni.

Indokolás

A döntés indokolás részét a Nyomtatható verzió PDF formátumban hivatkozásra kattintva érheti el.