SAJTÓFŐNÖK

A Gazdasági Versenyhivatal közleménye

Hárommilliós bírság a Procter & Gamble Kkt.-nek fogyasztók megtévesztésére alkalmas hirdetésekért

A Gazdasági Versenyhivatal azt követően indított versenyfelügyeleti eljárást a Procter & Gamble Magyarország Kkt. ellen, hogy tudomására jutott: nevezett az "Ariel Automat" elnevezésű mosópor termékeinek reklámozása során elsődlegességi állítást tesz, mely szerint "legjobb a folteltávolításban".

A GVH versenytanácsa tárgyalásán megállapította, hogy a Kkt. termékének 2003. évi televíziós reklámkampányában, továbbá szórólapokon és posztereken valóban azt állította, hogy Ariel terméke a tipikus makacs foltokat a legjobban eltávolító általános mosószer a piacon. Ezt az állítást azonban csak a szakértői vizsgálattal érintett foltok többségére igazolta. Az nem volt megállapítható, hogy az összes tipikus makacs foltot kiemelkedően eltünteti - mosási hőmérséklettől, mosási módtól, textiliától, szennyeződéstől függetlenül - ezért reklámállítása alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. A versenytanács ezért 3 millió (azaz Három millió) Ft bírságot szabott ki, egyben megtiltotta a kifogásolt magatartás folytatását.

Budapest, 2003. 09. 04.

Dr. Polgárdy Géza sk.