Nyomtatható verzió PDF formátumban

Sajtóközlemény

Megtévesztő reklám miatt magas bírságot szabott ki a GVH a Danonenak és a Parmalatnak

A versenytörvény alapján a Gazdasági Versenyhivatal ebben az évben is több alkalommal indított több élelmiszeripari céggel szemben eljárást a fogyasztók megtévesztésével és döntéseik tisztességtelen befolyásolásával kapcsolatban. Ezek a vállalkozások jellemzően a fogyasztóknak szóló hirdetésekben és tájékoztatókban megtévesztő módon gyógyhatást tulajdonítanak a kizárólag élelmiszerként, s nem gyógyszerként vagy gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményként forgalomba hozható terméküknek.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a mai napon hozott határozataiban megállapította, hogy a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a "Danone Activia" és a "Danone Actimel", valamint a Parmalat Hungária Tejipari Rt. Felszámolás alatt a "KYR" termékek reklámozása során a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor az élelmiszerként forgalmazott termékek egyes reklámjai gyógyhatás hamis látszatát keltették.
A Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal is, hogy "Danone Activia" termékéről azt állította, gazdag fehérje-, vitamin-, kalcium- és foszforforrás. A "Fodor József" Országos Közegészségügyi Központ Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézete véleménye szerint a készítmény tápanyag-összetétele nem támasztja alá ezt az állítást.
A Versenytanács mindkét vállalkozásnak megtiltotta a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás további folytatását, a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. esetében 10 millió forint, a Parmalat Hungária Tejipari Rt. esetében 3 millió forint bírságot szabott ki.

Budapest, 2004. október 21.

dr. Horváth Anita
Sajtófőnök