Nyomtatható verzió PDF formátumban

A Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleménye

Önkéntes vállalások értékelésével szüntette meg az eljárást a Norbi termékcsalád ügyében a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a Szole-Meat Húsipari Kft.-vel szemben, mert a Schóbert Norbert nevével fémjelzett "Update" módszerbe sorolt húskészítményekből álló termékcsaládját a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas csomagolással, feliratokkal hozta forgalomba. A Szole-Meat Kft. az eljárás során vállalta, hogy módosítja a Norbi Update logót és a fogyasztók megtévesztésére alkalmas feliratokat. Az eljárás alá vont által tett önkéntes vállalások határidőre történő teljesítésére figyelemmel a Versenytanács az eljárás megszüntetése mellett döntött.

A Szole-Meat Kft. és a Schóbert Norbert érdekeltségi körébe tartozó Norbi Wellness és Média Kft. 2004. decemberétől a "Norbi" termékcsaláddal jelent meg a piacon, melyek csomagolását a Schóbert Norbert által készített "Update" logókkal látták el. A Norbi termékeken a "1" jelölés és "nem hizlal!", illetve a "magas hústartalmú" állításokat tüntettek fel.

A Versenytanács megállapította, hogy az "Update" rendszert nem ismerő fogyasztók az "Update" közlés pontos tartalommal nem bír, míg az "1" szám lehetőséget ad olyan értelmezésre, amely szerint a termék értékesítését előmozdítani kívánó "1" rangsort, elsőbbséget jelöl, s amely csak valamely más áruk viszonyában töltődik meg tartalommal. A fogyasztót a termék csomagolása nem tájékoztatja arról, hogy ez az elsőség miben áll, s a csomagolás többi közlése (magas hústartalmú, zsírszegény, csökkentett zsírtartalmú) alapján a fogyasztó ezt az elsőbbséget a termék minőségében keresi.

A Versenytanács - figyelemmel az OÉTI véleményére is - megállapította, hogy nem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy a termék "nem hizlal!" és "magas hústartalmú".

A Szole-Meat Kft. az eljárás során önként vállalta, hogy a versenyhatóság szempontjai szerint módosítja a "Norbi" húskészítmények csomagolásait. A Gazdasági Versenyhivatal az önkéntes vállalások ellenőrzése során megállapította, hogy a vállalásoknak megfelelően módosultak a termékek csomagolásán feltüntetett "Update" logók és a kifogásolt feliratok. Az eljárás alá vont intézkedéseket hozott annak érdekében is, hogy a jövőben a különböző reklámokban is már az új csomagolásokkal jelenjenek meg a termékek.

Budapest, 2005. július 29.

dr. Horváth Anita
Sajtófőnök

További információ:
Dr. Horváth Anita
Gazdasági Versenyhivatal
Sajtófőnök
cím: 1054 Budapest, V.ker Alkotmány u.5.
levél: 1245 Budapest, 5. Pf. 1036
tel: (+36-1) 472-8966
mobil: 30-970-8191
email: HORVATH.Anita@gvh.hu
http://www.gvh.hu