A Citroen Hungária Kft. (Citroen) a Citroen autócsere Programját népszerűsítő hirdetéseiben megtévesztette a fogyasztókat az elérhető kedvezmények feltételeivel kapcsolatban – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Hivatal a jogsértésért 40 000 000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A Citroen Hungária Kft. 2012. december 1. és 2013. november 5. között különböző kommunikációs eszközökön arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy az Autócsere Program keretében korábbi öreg gépkocsija leadásával, akár a meghirdetett legalacsonyabb áron, 4 éves kiterjesztett garanciával elérhetőek egyes meghirdetett Citroen típusú gépjárművek.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a hirdetéseiben nem minden esetben tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy a régi autójuk leadása mellett elengedhetetlenül szükséges az is, hogy az új gépkocsit a Citroen Autócsere Finanszírozás igénybevételével szerezzék meg, mivel csak ebben az esetben illeti meg a vásárlót a legalacsonyabb ár és a kiterjesztett garancia. Egyes kommunikációs eszközökön pedig a vásárlást jelölte meg a kedvezmények igénybevételének feltételeként, miközben a valóságban csak lízing esetén voltak elérhetőek az ígért kedvezmények. Abban az esetben, ha esetleg a fogyasztó régi gépkocsijának leadása mellett készpénzzel kívánta az új gépkocsi árát kiegyenlíteni, akkor viszont 300.000 Ft-tal magasabb áron tudta csak többlet garanciával megszerezni a gépkocsit.

A jogsértés miatt a GVH a Citroen Hungária Kft.-t 40 000 000 Ft bírság megfizetésére kötelezte, figyelembe véve több körülményt is. Súlyosító körülménynek minősült, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a hosszú ideig tartó kampánynak köszönhetően a fogyasztók igen széles körét érte el.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-74/2013.

Budapest, 2014. július 7.

Gazdasági Versenyhivatal

Információ a sajtó részére:
Gondolovics Katalin
sajtószóvivő
cím: 1054 Budapest, V. ker. Alkotmány u.5.
tel: (+36-1) 472-8902
email: sajto@gvh.hu
http://www.gvh.hu

Nyomtatható verzió PDF formátumban